Telšių rajono savivaldybė

Telšių rajono savivaldybės administracija
Savivaldybės biudžetinė įstaiga,
Žemaitės g. 14, LT-87133 Telšiai,
tel./faks. (8 444) 52229
el. p. info@telsiai.lt,
juridinių asmenų registras, kodas 180878299

  Turizmas
  • Turizmas
  •   Naujienos
  • Aplinkosauga
  • Civilinė sauga
  • Jaunimas
  • Kultūra
  • MOBILIZACIJA
  • Pranešimai spaudai
  • Socialiniai reikalai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Švietimas
  • Teritorijų planavimas
  • Valstybinės kalbos kontrolė
  • Konkursai
  • Aukcionai
  • Savivaldybės turto nuoma
  • SENIŪNIJŲ NAUJIENOS
  • Naujienų archyvas
  •   PAGRINDINIS
  • Naujienos
  • Verslas
  • Turizmas
  • Savivaldybė
  •   Turistui
  • Telšių miestas
  • Galerija
  • Žemėlapis
  • Telšių autobusų parkas
  • Žemaitijos turizmo informacijos centras
  • Varnių regioninis parkas
  • Kultūros įstaigos
  • Telšių kultūros centras
  • Telšių Žemaitės dramos teatras
  • Telšių rajono turizmo plėtros strategija
  •   Verslui
  • Licencijos ir leidimai
  • Turto valdymas
  • Teritorijų planavimas
  • Teritorijų planavimo dokumentai ar planavimo viešumas
    Bendrieji planai
    Specialieji planai
  • Architektūra ir statyba
  • Mokesčiai
  • Renginių organizavimas
  • Strateginis planavimas ir investicijos
  • Smulkiojo ir vidutinio verslo bei kaimo plėtros rėmimas
  • Kvietimai teikti paraiškas pagal priemones
  •   Savivaldybė
  • Struktūra ir kontaktai
  • Struktūros schema
    Darbuotojų kontaktai
    Gyventojų priėmimas
    Savivaldybės įstaigos
    Kontrolės ir audito tarnyba
    Taryba
    Meras
    Administracijos direktorius
    Administracijos direktoriaus pavaduotojas
    KONTAKTAI SPAUDAI
    Konkursai laisvoms pareigoms užimti
    DARBO TARYBA
    KOMISIJOS
    Seniūnijos
  • Teisinė informacija
  • NEMOKAMA TEISINĖ PAGALBA
    Teisės aktai
    Teisės aktų projektai
    Tyrimai ir analizės
    Teisės aktų pažeidimai
    Teisinio reguliavimo stebėsena
  • Veiklos sritys
  • APLINKOSAUGA
    ARCHITEKTŪRA
    CENTRALIZUOTAS VIDAUS AUDITAS
    CIVILINĖ METRIKACIJA
    CIVILINĖ SAUGA
    DOKUMENTŲ VALDYMAS
    EKONOMIKA IR TURTO VALDYMAS
    FINANSAI
    JAUNIMO REIKALAI
    KAIMO PLĖTRA
    KULTŪRA
    MOBILIZACIJA
    SOCIALINĖ PARAMA IR RŪPYBA
    STATYBA IR URBANISTIKA
    STRATEGINIS PLANAVIMAS IR INVESTICIJOS
    SVEIKATOS APSAUGA
    SPORTAS
    ŠVIETIMAS
    KULTŪROS PAVELDAS
  • Korupcijos prevencija
  • Administracinė informacija
  • Nuostatai
    Planavimo dokumentai
    Darbo užmokestis
    Paskatinimai ir apdovanojimai
    Metinės užduotys
    Viešieji pirkimai
    Biudžetas
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
    Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    Veiklos ataskaitos
    Projektinė veikla
    Projektų finansavimas iš savivaldybės biudžeto
    Vadovų darbotvarkės
    Kontroliuojami subjektai
  • Paslaugos
  • Prašymai
    Viešosios ir administracinės paslaugos
    ATVEJO VADYBA
    KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS PASLAUGOS ŠEIMAI
    SOCIALINĖS REABILITACIJOS PASLAUGOS NEĮGALIESIEMS
    VAIKŲ DIENOS CENTRAI
    GLOBOS CENTRAS
    Informacijos rinkmenos
    Savivaldybės įstaigų paslaugų įkainiai
  • Atviri duomenys
  • ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
  • Nuorodos
  • Koordinuota pagalba vaikui ir šeimai
  • Klausimai ir atsakymai
  • Tarptautinis bendradarbiavimas
  • Valstybinės kalbos kontrolė
  • Bendrojo naudojimo objektų administravimas
  • NVO
  • PIRKIMAI NESKELBIAMOS APKLAUSOS BŪDU
  • CPO LT: Konsoliduotuosius pirkimus pasirinkusios įstaigos pernai valstybei sutaupė pusę milijono eurų

    Ypač konkurencingos prekių kainos, o kartais ir nemokamos paslaugos viešajam sektoriui gali tapti prieinamos arba bent dažnesnės. Tai taptų kasdienybe, jei įsigydamos reikiamas prekes ir paslaugas, įstaigos išnaudotų visas CPO LT sukurtas priemones, padedančias sumažinti kainas. Pernai, įvykdžius konsoliduotuosius viešuosius pirkimus, valstybei buvo sutaupyta beveik pusė milijono eurų.

     Konsoliduotieji pirkimai – perki daugiau, moki mažiau

    Viešoji įstaiga CPO LT Lietuvoje atlieka centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas. Per CPO LT sukurtus elektroninius katalogus prekes ir paslaugas įsigyja didelė dalis viešojo sektoriaus įstaigų, o  vienas iš pagrindinių įstaigos tikslų – vykdant viešuosius pirkimus taupyti valstybės biudžeto lėšas. Viešasis sektorius gali pasinaudoti įvairiomis priemonėmis geresnės kainos pasiūlymui gauti ir kartu racionaliai bei atsakingai naudoti valstybės biudžeto pinigus. Viena iš tokių priemonių – konsoliduotieji pirkimai.

    Konsoliduotųjų pirkimų atveju prekes ir paslaugas įsigyja ne viena įstaiga savarankiškai, o kelios, mažiausiai dvi. Kai pirkimui susijungia daugiau organizacijų, atsiranda galimybė pirkti didesnius kiekius, o prekių tiekėjams – sumažinti kainą, nes mažėja logistikos, administravimo ir kitos išlaidos.

    Nuo 70 proc. mažesnės kainos iki nemokamų paslaugų

    Praeitus metus galima pavadinti konsoliduotųjų pirkimų proveržiu, nes anksčiau viešasis sektorius jais vangiai naudojosi. Palyginti su 2017 metais, šių pirkimų padaugėjo nuo 4 iki 34. Pernai konsoliduotuosius pirkimus vykdžiusios įstaigos prekes ir paslaugas įsigijo beveik puse milijono eurų (su PVM) pigiau nei planavo. Kartais dėl užsakymo besivaržantys tiekėjai pasiūlydavo net 70 procentų žemesnę kainą nei įstaiga planavo išleisti. Telekomunikacijų bendrovės siūlė nemokamus vietinius, taptautinius pokalbius, tarptinklinį ryšį, internetą telefone.

    Aktyviausios sveikatos priežiūros ir gydymo įstaigos

    Daugiausia konsoliduotųjų pirkimų įvykdė sveikatos priežiūros ir gydymo įstaigos. Dažniausiai jos jungėsi įsigyti kanceliarinėms prekėms ir vaistiniams preparatams. Vykdant šiuos pirkimus, buvo įsigyta vaistų už 2,7 mln. eurų su PVM. Tai buvo didžiausios vertės konsoliduotieji pirkimai.

    Užpernai konsoliduotaisiais pirkimais naudojosi tik didžiosios šalies klinikos ir ligoninės, 2018-aisiais –  ir mažesnių miestų sveikatos priežiūros bei gydymo įstaigos.

    Didžiausios vertės konsoliduotąjį vaistų pirkimą už daugiau nei pusantro milijono eurų pernai įvykdė Kalėjimų departamentas. 11 jam pavaldžių įstaigų per CPO LT elektroninį katalogą įsigijo daugiau kaip 400 skirtingų vaistinių preparatų ir išleido 67 tūkstančiais eurų mažiau su PVM nei planavo. Apskritai tai buvo didžiausios vertės konsoliduotasis praeitų metų pirkimas.

    Pirkimams jungėsi nuo 2-iejų iki 54-ių įstaigų

    Pakanka dviejų įstaigų, kad įvyktų konsoliduotasis pirkimas, tačiau dažniausiai praktika rodo, kad kuo didesnis kiekis perkamas, tuo mažesnė produkto kaina. 2018 metais šiems pirkimams jungėsi nuo

    2-iejų (dažniausiai) iki 54 įstaigų. Gerą pavyzdį siekdami geresnės kainos parodė Kėdainiai, Šiauliai ir Tauragė. Kėdainiečiai pernai gausiausiai susijungė konsoliduotajam pirkimui (54 įstaigos),  šiauliečiai buvo antri (35 įstaigos), tauragiškiai – treti (32 įstaigos). Visi trys miestai įsigijo elektros energiją ir sutaupė per 340 tūkstančių eurų su PVM.

    Džiugu, kad konsoliduotuosius pirkimus pradėjo vykdyti mažesni miestai ir mažesnės šalies įstaigos. Jų poreikiai paprastai yra nedideli, o perkant mažiau mokama daugiau. Mažiesiems vykdant pirkimą su kitomis įstaigomis atsiranda galimybė pirkti didesnius kiekius.

    Sutaupoma ir kuo tiksliau nustatant kainą

    Be konsoliduotųjų pirkimų CPO LT sukūrė ir daugiau priemonių kainai sumažinti bei valstybės biudžeto lėšoms sutaupyti. Vykdant pirkimą galima nustatyti kiekvienos prekės ar paslaugos kainą, kurią įstaiga yra linkusi sumokėti. Jei tiekėjas pasiūlo didesnę kainą nei įstaiga planuoja mokėti, pasiūlymas atmetamas.

    CPO LT pateikia kelis orientyrus optimaliai kainai nurodyti: perkančiosios įstaigos mato tiekėjų siūlomas kainas, paskutinius penkis konkursus laimėjusias kainas, sudaromos tam tikro laikotarpio kai kurių prekių kainų lentelės, kuriose galima rasti žemiausią ir aukščiausią laimėjusią kainą, pagal didžiausią ir mažiausią kiekį. Pradėjus kas ketvirtį rengti įsigytų vaistų kainų lenteles, o sveikatos priežiūros ir gydymo įstaigoms aktyviau rinktis konsoliduotuosius pirkimus, vaistai pernai buvo nupirkti žemesnėmis kainomis.

    Nors ir kainos orientyrų įstaigoms pakankamai, deja, vis dar pasitaiko atvejų, kai maksimalios kainos langelyje nieko neįrašoma.

    Pasak CPO LT direktoriaus Dariaus Vedricko, jei viešojo sektoriaus įstaigos, pirkdamos per CPO LT elektroninius katalogus, išnaudotų visas minėtas priemones, dauguma atvejų gautų mažesnės kainos pasiūlymus ir sutaupytų valstybės pinigus. 

     

    Taip pat skaitykite:
    Atgal Spausdinimo versija Archyvas
    Dalintis
    Facebook
    Jūsų komentaras
    Vardas:
    El. pašto adresas:
    komentarų nėra
    © Telšių rajono savivaldybė.
    Sprendimas: Idamas, naudojama Smart Web sistema.